Persoonlijk contact

Weten met wie je samenwerkt is essentieel voor de kwaliteit van de samenwerking. Door persoonlijk contact leer je elkaar beter kennen. Zo weet je wat je van elkaar kan verwachten. Je leert mensen vertrouwen. Wat heb je aan persoonlijk contact en wat kun je hier allemaal mee bereiken?

Elkaar leren kennen.

Elke relatie, met welke intentie dan ook, begint met een voorstelronde. Mijn naam is Sam Massen en sinds 2020 heb ik mijn eigen bedrijfje SAMBAL Marketing. Die naam komt je vast bekend voor. Ik help bedrijven met het bedenken van een goede marketingstrategie speciaal afgestemd op hun bedrijf. Wanneer ik voor het eerst contact krijg met een potentiële klant ga ik, je raadt het nooit, mij eerst voorstellen. Door elkaar beter te leren kennen, kom je erachter of je iets voor elkaar kunt betekenen. Ik ga altijd op zoek naar een probleemstelling. Wat kan er verbeterd worden en zou ik de persoon kunnen zijn die dat kan verwezenlijken? Om het antwoord op deze vraag te vinden, kijk ik vooral naar de doelgroep. Worden alle gewenste doelgroepen bereikt met de huidige marketing? Interesseert de gewenste doelgroep zich in de content die hen wordt voorgeschoteld? Ikzelf vind dit het leukste van het hele proces. Gezellig samen in gesprek gaan. Uitvogelen waarmee ik mensen het beste kan helpen. Daarnaast is het ook leuk om te horen als mensen meer van je ideeën willen horen. Dit geeft energie. Het uitwerken van ideeën en deze mogen presenteren draagt enorm bij aan de onderlinge relatie.

Uitdaging

Echter kwam ik naar verloop van tijd erachter dat er onderdelen in mijn marketingstrategie zaten die ikzelf niet beheerste. Denk bijvoorbeeld aan goede professionele foto’s, of een op maat gemaakte website met een origineel design. Ik wil namelijk altijd een compleet plaatje aanbieden. Geen half werk. Maar hoe los ik dat op? Je wordt niet uit het niets een fotograaf of websitebouwer. Daarnaast kun je sommige vaardigheden jezelf nog aanleren, maar een goed design bedenken zit in je genen. Je hebt er de hersenen voor, of niet. Persoonlijk contact had mij tot nu toe klanten opgeleverd. Wellicht zou dit mijn huidige probleem ook kunnen helpen. Na wat rondvragen en mijn probleem te delen, kwam ik er snel achter dat er genoeg mensen in mijn omgeving waren die mij zouden kunnen helpen. Door met deze mensen samen rond te tafel te gaan zitten, kwam ik erachter of we zouden kunnen samenwerken. Voor dat je het weet is er een klik en ben je bezig om een netwerk op te bouwen.

Netwerk

Niet alle connecties in je netwerk komen uit bewust netwerken. Soms worden potentiële klanten geen klanten, maar nieuwe connecties in je netwerk. Deze connecties kun je later, ironisch genoeg, vaak gebruiken om klanten van je bedrijf te helpen. Ik ben bijvoorbeeld gespecialiseerd in het bedenken en uitvoeren van nieuwe marketingstrategieën voor ondernemingen. Bij het bedenken heb je vaak grootse plannen. Het uitvoeren van de plannen is vaak een uitdaging. Wanneer je een marketingstrategie hebt bedacht, komen daar ook zaken bij kijken die minder met het vak marketing verbonden zijn. Vaak moet in een nieuw marketingplan ook een nieuwe site worden gemaakt. Ikzelf heb niet de technische ervaringen en handigheid om dit te doen. Ik ben op zoek gegaan naar leeftijdgenoten die mij zouden kunnen helpen. Door hetzelfde persoonlijk contact te gebruiken bij netwerken als bij klanten, leer je veel mensen kennen. Mensen die anders tegen zaken aankijken als jij. Ondernemers die je uitdagen zelf anders te denken dan normaal. Professionals die je op ideeën brengen. Ideeën die jou onderscheidend maken van de concurrentie. De samenwerking met je netwerk maakt je sterker en geeft je klanten maatwerk. Door persoonlijk contact heb ik een netwerk weten op te zetten. Hierdoor kan ik klanten het complete pakket aanbieden. Inclusief alles dat nodig is om een betere marketingstrategie uit te voeren. Door het gebruik van professionals in mijn netwerk die allemaal jonge ondernemers zijn met een frisse blik op de toekomst, creëer je een oplossing voor de klant die alle boxjes aanvinkt.
Contact
Interesse?
Neem gerust contact op!

Contact