WEBSITE - REBRANDING

Coaching by Laura en Rob

Samen beschikken Laura en Rob over meer dan 60 jaar aan managementervaring bij grote bedrijven en als zelfstandige ondernemers, met specifieke expertise in de Hospitality-sector. Hun verhalen en inzichten hebben het potentieel om anderen tijdens coaching te inspireren en te behoeden voor dezelfde valkuilen waar ze zelf mee te maken hebben gehad. Hun aanpak is zowel systematisch als pragmatisch, en ze streven ernaar om pas los te laten wanneer ze samen tastbare resultaten hebben bereikt. Hoe creëer je een overkoepelende huisstijl voor twee probleemoplossende coaches die ieder hun eigen tak van sport bewandelen?

Logo's in 1 stijl

Claro Coaching is een prachtig bedrijf dat twee diensten aanbiedt: teambuilding en individuele zakelijke coaching. Rob en Laura bieden hun diensten aan onder twee submerknamen, namelijk Hosvitality en In de Natuur. Voordat we aan dit project begonnen, hadden de logo’s volledig verschillende stijlen, en de naam “In de Natuur” bestond niet eens. We hebben alle stijlen nu geharmoniseerd op basis van de stijl die oorspronkelijk is ontworpen door James Robinson voor Hosvitality, waardoor we een herkenbaar en vertrouwd geheel hebben gecreëerd.

Een unieke website

We hebben de uitdaging om een unieke website voor Claro te creëren met open armen ontvangen. We hebben een minimalistische website gemaakt waarbij onze visie was om “In de Natuur” aan de linkerkant en “Hosvitality” aan de rechterkant van Claro te plaatsen. Wat dit project uniek maakt, is dat we ervoor hebben gezorgd dat de desbetreffende pagina’s in die richting scrollen, terwijl we toch gebruiksvriendelijkheid behouden. Je kunt de pagina’s soepel scrollen op elke laptop, zonder dat je je gebruikelijke scrollgedrag hoeft aan te passen. Waarom probeer je het niet zelf eens uit?

Onze ervaring

Het was voor ons een uitdaging om met een bestaand logo van een andere vormgever als basis, een overkoepelde huisstijl te creëren die voor drie verschillende bedrijfsnamen toepasbaar zou zijn. Bovendien moest de website dusdanig worden ingedeeld dat meteen duidelijk is dat Claro de verzameling vertegenwoordigt van de bedrijven van Laura en Rob. Door de ontworpen stijl van een collega-ontwerper te respecteren en de technische grenzen van webdesign op te zoeken, zijn we erin geslaagd iets unieks te creëren dat perfect aan de behoeften van de klant heeft voldaan.

Ook interesse?

Neem contact op met ons